Av ♥ Doris♥ - 24 augusti 2007 20:00

Hej allesammans!!

Denna helgen jobbar matte och husse ska tävla i Mariestad,därför ska jag få vara hos Marko och hans familj,det blir första gången som jag kommer vara ifrån husse och matte så länge. Mig gör det ingenting,för jag gillar Marko,vi brukar busa när han är med sin pappa på jobbet,alltså husse och Markos pappa är arbetskamrater! Marko gillar mig så mkt att han har sagt till sina kompisar att han heter Doris :) Ska bli kul att få komma hem till honom och leka,matte är lite orolig att jag  kanske inte vill komma hem igen,haha!!

I onsdags var vi på ringträning och jag fick träffa mina nya frall kompisar igen :)  Det var  varmt i onsdags så det var  lite jobbigare än förra gången,jag blev trött rätt så fort! Nästa helg gäller det,då ska vi till Böda på utställning!! Då får ni hålla tummarna!!

Av ♥ Doris♥ - 21 augusti 2007 20:14

Hej allesammans!

Vi har besök av mattes lillebror Calle och hans kompis.Dom är roliga,jag blev jätteglaad när dom kom igår!!*jippie*...Idag när husse jobbade och matte sov så åkte vi till Saltholmen, och  solade och badade.

(inte jag förstås,jag gillar inte att blöta ner mig)

Det var spännande,har inte varit där innan,Sen tog dom med mig till stan. Varit en jätterolig dag och nu jag heelt slut!! Havsluften tar verkligen på en :) Imorgon ska vi på ringträning!

Hej då!

Av ♥ Doris♥ - 15 augusti 2007 22:58

Hej,ikväll har vi varit på ringträning vid blå stjärnan,det var jag och 45 andra hundar som skulle öva,det var många valpar,då det snart är västkustvalp utställning!

Jag och matte fick börja med att gå runt,runt,runt i en ring,sen skulle jag stå stilla och så skulle jag gå fram och tillbaka...och sen gick vi ännu mera runt...Ju mer vi tränade desto bättre gick det och jag insåg snart att jag inte fick leka och busa med mina kompisar som jag helst velat!!

Både jag och matte skötte det ganska snyggt till slut,och vi ska träna mer hemma har matte sagt! Och så ska vi tillbaka nästa onsdag!

Det var två andra frallor som var med på träningen och så kom min kompis Valle dit,vi busade efteråt!! Den ena frall-killen var super-lik  Morris,de kom från samma kennel och var lika gammal,så vi förmodar att de är syskon,jag ska säga till Morris!!

Av ♥ Doris♥ - 13 augusti 2007 17:25

Hejsan allihopa!!

I torsdags åkte vi till Gävle för att husse skulle köra Sm ,vi körde och körde,tur för husse och matte att jag gillar att åka bil för det var långt att åka!! Vädret kunde varit bättre,det regnade nästan hela fredagen,alla var leriga och blöta,jag låg mest vid crossbussen och kurade...På lördagen var det bättre väder och det gick lite bättre för husse,på fredagen gled/halkade dom mest omkring på banan pga regnet och leran! På kvällen åkte vi in till Gävle där det var city-fest,massor med folk...

Jag fick en ny kompis,ett gossedjur som matte vann när hon köpte lotter!! På söndagen begav vi oss till Kumla,där skulle vi träffa MIN mamma,hon hade varit på utställning i Askersund!! Det var jätteroligt att träffa både mamma Clea och min uppfödare Alice..Dom sa att jag vuxit och var så fiin!! Vi fikade och tjatade och jag hittade goda tuggpinnar och så fick vi märgben.Efter att jag busat med morsan så sov jag hela vägen hem till Göteborg...

Jag blev såå glad att min syrra Runa även kallad Ruby har hittat min blogg,skulle vara kul att träffas,husse ska uppåt stockholm och tävla snart,då kanske vi kunde träffa henne och hennes familj!! Jag ska höra med henne!!

Av ♥ Doris♥ - 2 augusti 2007 14:11

Idag träffade jag mina fralla kompisar Alice och Ciro,det var roligt att träffa dom igen.Alice hade blivit  lika snabb som mig sen vi sågs sist!!Hon var svår att fånga när vi jagades med pinnen!! Fullt flås..Jag var jättetrött när jag kom hem! Nästa vecka ska vi träffas igen och då är Morris med oxå! *Längtar*

Av ♥ Doris♥ - 30 juli 2007 15:49

Då var det klart,Doris är anmäld till sin första utställning :)
Den är på Böda Sand på Öland (där vi var på semestern)
1-2 september! Nu blir det ringträning och öva att visa tänderna för hela slanten ;) !!
Ska bli ROLIGT!!
Hej så länge!

Av ♥ Doris♥ - 26 juli 2007 17:23

Hej allihopa! Nu är semestern slut och vi har kommit hem till stan igen,vi har haft 2 härliga och avkopplande semesterveckor i Kalmar,nybro och öland!

För första gången tältade vi med Doris på Böda camping på Öland! Det gick jättebra,första natten i tältet "voffade" hon lite på människorna som gick utanför tältet,men sen var det inga problem,hon gick in och la sig själv i tältet när hon var trött!! Vi solade och badade på hundbadet,Doris låg under sitt parasoll och grävde gropar i sanden som hon la sig i,snacka om sand överallt efteråt ;) och så fanns det många kompisar att busa med!

Vi gjorde utflykter till Ölands norra udde och tittade på Långe Erik och promenerade i trollskogen! Massor med nya äventyr ,vi har haft en trött tjej på kvällarna :)  Nu ser vi fram emot att träffa våra kompisar i stan!!

Lite blandade semesterbilder från öland!

Av ♥ Doris♥ - 12 juli 2007 09:55

Nu har vi semester hela familjen! Vi befinner oss i ett soligt Kalmar! Igår tog vi en sväng på stan,träffade kompisar och tog en glass i gästhamnen!