Alla inlägg under mars 2008

Av ♥ Doris♥ - 24 mars 2008 22:28

Hej!! Nu var det ett tag sen vi skrev,vi har äntligen fått bredband hemma och det har  hänt massa spännande saker här hos oss på landet,ska berätta lite..

Våren och solen kom och husse och matte lät dränera om huset,jag och matte var hemma och hjälpte till,jag med grävningen och matte med att koka kaffe och laga mat till gräv-gubbarna!

Jag gillade grävgubbarna och dom mig,de gav mig ett nytt smeknamn- "makkara" det kallas korven på finska...

För en vecka sen kom vintern tillbaka och ikväll,på påskdagen så har snön vräkt ner,vi har varit ute och gjort snögubbar och snölyktor.Husse och grannarna har varit ute och plogat och skottat snö på våran gata.Det kom så mycket snö att jag nästan försvann i den!! Det var jättekul!!

Imorgon ska jag  träffa mina kompisar Obelix och Zelda  och ta en promenad om vi inte är insnöade förstås!!

Nu får ni kolla på  alla bilder!! Puss från Doris.

Ovido - Quiz & Flashcards