Alla inlägg under september 2007

Av ♥ Doris♥ - 26 september 2007 23:05

Halloj!! I kväll har vi varit på Freds 1-års kalas!!Mitt första kalas. Han fick massor med paket,av mig fick han en rolig leksak och en massa gottis och tuggben!!

Fred bjöd på leverpastej-tårta med köttbullar,när den kom fram blev både jag och Fred helt till oss av iver att tallrikarna flög hej vilt och gick i kras och Fred skar sig på nosen så det började blöda...

Ojoj..vilket vilt 1-års kalas ;)

Vi lungnade snart ner oss,och det var inte någon fara med Freds nos,tur det!! Vi lekte lite med Freds spännande leksaker,bla hade han ett bauta-stort tuggben som var lika långt som mig ,sen gick vi hem!!

Det var trots allt ett mkt roligt kalas!!

Jag frågade matte på vägen hem om jag oxå fick ha 1-års kalas när jag fyller år, hon sa - vi får se !!

Både jag och Fred somnar nog gott ikväll!

Tack Sofie och Fred att  vi fick komma!!

Kram



Av ♥ Doris♥ - 22 september 2007 17:04

Hej!

Idag har vi varit på husvisning,det är ett jättefint hus som husse och matte är intresserade av,jag tycker oxå om det för där finns flera badsjöar och skog i närheten som vi gick till efter visningen. Där fick jag röja runt och oj,va det gick!!Jag hamnade rätt ner i ett lite kärr,det gick såå fort!!

De säger till mig att jag bara har en växel..?!? Dom förstår inte hur kul det är när man reacar!!! Blöt och helt utmattad åker vi hem,jag deckar i bilen!!

Senare på em  stack jag och matte ner till Lunden-skogen där vi bestämt träff med Sofie & Fred.Fred är min neighborhood-kompis,han är ruskigt snabb och är skicklig på att hoppa!! Fred fyller 1 år nästa vecka,då är vi bjudna på kalas!! Rooligt..När vi kom hem från lunden-skogen var jag så smutsig att jag åkte in i duschen på en gång vi kom innanför dörrren...

Nu ligger jag härligt inlindad i handukar på soffan och kommer inte göra ett knop till idag,jag är heelt slut!! Vilken roolig dag!!

Kram på er!!

Av ♥ Doris♥ - 13 september 2007 10:21

Hej allesammans!!

Igår var jag och obelix på utflykt till Kungälv,jag fick göra studiebesök på hunddagiset som obelix är på ibland! Det var jättemånga hundar där och alla ville hälsa på mig,sen lekte vi allesammans hejvilt på hennes gård!

Meningen är att jag oxå ska vara på hunddagiset när husse och matte är iväg.Jag kommer garanterat stormtrivas när jag är där, det trodde matte och Christina(hon som hade dagiset) oxå!! I helgen är husse bortrest och matte jobbar så då ska jag vara hos Marko igen,det blir skoj!!

So long!!

Av ♥ Doris♥ - 3 september 2007 13:50

Då var den avklarad,min första utställning..Det var riktigt roligt tyckte både jag och husse och matte!! Det var 15 anmälda frallor..Och i min klass var det jag, lima (min kompis i Kalmar) och limas syster. Jag skötte mig galant i ringen och gick som man skulle,runt,runt,precis som vi har övar :) Och så visade jag tänderna för domaren! Matte tyckte jag var så duktig!!

Men ,tyvärr räckte det inte till en första plats, domaren tyckte jag var för smal...Ja,jag är ju lite sjåpig med maten...Så jag kom på 3.dje plats med hp=hederspris!


här är mitt omdöme:

Nice puppy.Could be in a little better condition. Feminin head. Correct topline. Good chest. Correct augulations. Typical movememnt. Lovely temperament. Very promising & good luck in the future.


Domare var Rita Kadike-Skadina


Jag är trots min placering mycket nöjd med min helg,jag fick träffa mina frall-kompisar och leka med sumo..

Fick träffa Mattemor och MatteFarmor igen,och där fick jag vispad grädde,jag äälskar vispad grädde,det är bra för hullet har jag hört!!

Och så har matte lovar mera köttbullar så jag får lite mera mage tills nästa utställning som blir i Halmstad i okt!!


Nu ska matte och jag ut i fina vädret!!

Tjingeling!!



Ovido - Quiz & Flashcards