Alla inlägg under augusti 2009

Av ♥ Doris♥ - 26 augusti 2009 19:53

Imorgon blir dom glada på jobbet!!

Av ♥ Doris♥ - 4 augusti 2009 14:10

Hemma på fastlandet igen efter en veckas semester på en ö i Västerviks skärgård...En ö på 100 hektar där det förutom oss bodde och betade fritt: Fjällkor,gutefår och hästar, där fanns oxå tuppar &höns-som var jätteskoj att jaga och katter, ankor och 3 hundar...

Jag och Malou fann varandra direkt, Malou är en Cavalier King Charles Spaniel, som flyttade in till oss diekt i vårat hus på ön...

Sen bodde hon med oss, de kallade oss ler och långhalm...vi gjorde allt ihop, badade, lekte,sov i samma säng, käkade samma mat...mm mm

Jag har jagat får och kossor som aldrig förr, men

Malou var van vid alla djuren på ön, fast tupparna och hönsen tyckte vi om att jaga tillsammans..fast vi inte fick!

Malou älskar att leka med boll, så när veckan led mot sitt slut och vi skulle åka tillbaka till Göteorg  så fick hon behålla bollen hon lekt så mkt med, som ett minne.

Malou blev glad, hon var en hejjare på att dribbla!

Nu är jag hemma på min gata igen, och vilar upp mig från alla mina äventyr!!

Återkommer snart !!/ Doris








Ovido - Quiz & Flashcards